سيستم تصفيه آب

۳۷ بازديد ۰ نظر

سيستم پيش تصفيه آب

شركت اطلس آب سازنده فيلترشني و فروشنده انواع فيلتر شني و سختي گير هاي مورد استفاده دز سيستم هاي تصفيه آب در گردش موتورخانه هاي استخر هاي تفريحي بزرگ و كوچك است. ساخت فيتر شني هاي كليك صنعت بر اساس استاندارد هاي رايج موجود در بازار است. طراحي و محاسبات مربوط به سايزينگ سيستم لوله كشي و راه اندازي اين تجهيزات از جمله تخصصات ماست و انجام خدمات مربوط به نصب اين پكيج ها توسط گروه اجراي قوي كليك صنعت انجام ميگيرد.

سيستم پيش تصفيه آب چيست

فيلتر شني يا Sand Filter  اولين مرحله در تصفيه آب صنعتي در جهت از بين بردن ذرات معلق جامد موجود در آب تا سايز 40 ميكرون است. رايچ ترين نوع فيلتر شني موجود در بازار از نوع تحت فشار است. مناسب ترين و مهندسي ترين نوع فيلتراسيون نيز از اين روش است چرا كه به علت اعمال فشار خارجي باعث تصفيه اي ايده آل مي‌شود.  ورود آب استخر از بالاي  سازنده فيلترشني آب فيلتر و عبور آن از شن و ماسه هاي ريخته شده در درون آن باعث ميشود از هرگونه آشغال و مواد از اين دست عاري شود. در مرحله بعد و پس از عاري سازي آب از مواد زائد، در نازل خروجي شن و ماسه خارج نميشوند و اين در حاليست كه آب عاري شده از ذرات معلق از آن خارج مي‌شود. شكل زير، شماتيك يك فيلتر شني را براي كارهاي تصفيه نشان مي‌دهد. دقت شود كه قسمت پايين فيلتر از شن هاي درشت تري استفاده شده است.

سيستم پيش تصفيه آب

در قسمت پاييني فيلتر شني، نازلهايي وجود دارد. نازل هاي فيلتر شني باعث ميشود كه اولا از ريزش سيليس موجود در فيلتر شني جلوگيري شود، و دوما باعث عبور آب تصفيه شده از سيستم فيلترينگ ميشود. در نظر داشته باشيد كه هرچه ميزان تعداد فيلتر شني بيشتر باشد، دبي عبوري بيشترخواهد شد.

چرا بايد از فيلتر شني براي تصفيه آب استفاده كرد؟

براي روشن شدن اين مساله شايد كافي باشد قبل از هر توضيح ديگري يك پارچه توري شكل ترجيحا با صافي در حد صدم را بر سر راه آب مصرفي خود ( آشاميدني و غير آشاميدني ) قرار دهيد. اجازه دهيد مدتي از عبور آب از منافذ بگذرد. حتما پس از گذشت چند ساعت ذرات شن ريز كه البته با چشم قابل رويت هستند را مشاهده خواهيد نمود. آب ها عموما آب هاي غير آشاميدني ( و جديدا آب هاي آشاميدني ) بر اثر قرار گرفتن در مسير جريان و يا استاندارد نبودن سيستم تصفيه در تصفيه خانه ها از ذرات شن و ريگ هاي ريز كه در مرحله ته نشيني تصفيه و به ساير مراحل جداسازي ارجاع داده مي‌شوند ، همواره عاري از اين طيف ذرات نيستند. سيستم پيش تصفيه آب مصرفي و بهداشتي و نياز مصرف كنندگان مبني بر تصفيه كامل اين آب ها مخصوصا در صنايع بهداشتي و غذايي و همچنين آبي كه براي پر كردن آب استخر و مصارف تفريحي استفاده ميشود بايد جداشده از اين ذرات باشد. استفاده از فيلتر هاي شني يا Sand filter ها جهت از بين بردن ذرات معلق جامد آب تا سايز 40 ميكرون اين امكان را به مصرف كنندگان اين صنايع مي‌دهد تا با اطمينان خاطر آب را در مراحل بعد مورد بهره برداري و استفاده خود و ديگران قرار دهند.

در برخي موارد براي اينكه از فيلتر بيشترين استفاده شود، و هزينه هاي تعمير و نگهداري در بخش بهره برداري پايينتر بيايد، از يك سيستم موازي براي فيلتر شني استفاده ميشود. اين عمل نه تنها براي تعمير و نگهداري مناسب است، بلكه در مواقعي كه يك فيلتر نياز به تعويض داشته باشد، يا براي تعمير قرار باشد از سيستم خارج شود، بقيه موارد ميتواند كار فيلترينگ را انجام دهد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در ضمينه سيستم پيش تصفيه آب با كارشناسان شركت اطلس آب تماس حاصل نماييد

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.